Із Чутово виведуть київську трасу

 

Служба автомобільних доріг у Полтавській області заявила про майбутнє будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт автотраси Київ – Харків на відрізку від Полтави до початку Харківської області.

 

Найглобальніші зміни торкнуться саме нашого райцентру. Мовою оригіналу це звучить так: «Для зменшення впливу автомобільної дороги на мешканців у селищі Чутове буде влаштовано обхід цього населеного пункту». Це означає, що давню ідею вивести з селища дорогу міжнародного значення можуть втілити вже в недалекому майбутньому.

 

Де пройде

 

Варіантів пустити київську трасу в обхід Чутово є лише два: або через північний захід (з боку Артемівки), або через південний схід (ближче до Таверівки). Проте перший варіант можна відкинути із-за того, що там забагато вологи (протікає річка Коломак) і надто рельєфна місцевість. Якщо проектувальники справді дружать із логікою, то виберуть варіант номер два.

Там теж є водойма, так званий Ленінський ставок. У проекті будівництва ця неприємність передбачена фразою «відшкодування збитків рибному господарству». А ще дорожники планують компенсаційне відновлення знищених насаджень, рекультивацію порушених земель, влаштування очисних споруд і біопереходів (дорожна споруда для пропуску фауни).

Довжина об’їзного шляху складе, за нашими підрахунками, не менше 10 кілометрів.

 

Плюси

 

Виведення жвавої траси за межі населеного пункту позбавить чутян зайвого шуму, загазованості та підвищеної аварійності на всьому 8-кілометровому відрізку. В Державтоінспекції, співробітники якої постійно оформлюють тут різнопланові ДТП, напевне полегшено зітхнуть.

Ще один позитивний момент стосується тих, хто проїжджатиме Чутове транзитом. Як не крути, а з точки П (Полтава) в точку Х (Харків) автомобілісти потраплять швидше.

 

Мінуси

 

З іншого боку, купа чутівських підприємців заробляє на голодних дальнобійниках і власниках транзитних легковиків. З появою нової дороги торгівлю доведеться підганяти під іншу реальність і нові бізнес-схеми.

Складніше буде й тим, хто звик «голосувати» на трасі, щоб добратись до Харкова чи Полтави. Правда, в цей момент починається «плюс» для таксистів.

Крім того, існує небезпека того, що колишня київська траса перетвориться на типово сільську дорогу з вибоїнами й іншими ознаками другорядності. Адже дорогами міжнародного значення завжди займаються в першу чергу, а місцевими – в останню.

 

Шанси

 

Зрозуміло, що проект буде втілений рано чи пізно, але ризикнемо спрогнозувати, що станеться це все ж таки не скоро.

По-перше, у країні війна і складна економічна ситуація, яка «б’є» навіть по захищених статтях витрат держбюджету. А тут за найскромнішими підрахунками знадобиться не менше мільйона доларів на кожний кілометр об’їзної дороги: бетонна подушка, кілька шарів асфальтованого покриття, дорожня інфраструктура.

По-друге, проект наштовхнеться на спротив власників земельних ділянок, по яких має пройти майбутня дорога. Як показує досвід інших регіонів, суди з цього приводу можуть продовжуватись роками.

#Чутово #дорога  #ремонт  #об`їзд

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    Васьок (Sunday, 01 March 2015 21:41)

    прикольно...